Re: på Customer Obsession Day 2018-04-27T14:33:05+00:00

Project Description

Korsfunktionella team och balansen mellan kundvärde och affärsvärde – Re: summerar Customer Obsession Day

Den 25:e april, var (hela!) Re: på Customer Obsession Day som anordnas av Wiraya.

Många spännande föredrag samt insikter från årets CRM-barometer presenterades. Ett av de hetaste ämnen i årets undersökning var korsfunktionella team och passande nog höll Lena Pierre från Re: tillsammans med Malin Nygren, Head of Customer Development and Analytics på SAS ett föredrag och presenterade det nya agila arbetssättet som vi arbetat fram tillsammans med SAS för att bättre kunna möta kunderna relevant i omnikanal.

Att investera i ny teknik för att uppnå en förändring räcker inte, i slutändan måste man göra något annorlunda för att hämta hem det värde ny teknik möjliggör.

I övrigt, var det ett flertal intressanta föredrag som belyste att kundupplevdes är nyckeln för att överleva i det som kallas Experience Economy och att en viktig del är att lyssna samt agera på kunders feedback dagligen. Nedan finns ett utdrag från Elon Musks twitter, som verkligen belyser kundfokus i ledningen.

Dock, är det viktigt att inte glömma som dagens sista presentatör, Anders Danielsson, CCO på Nordnet påpekade, att det är de initiativ där kundvärde och affärsvärde möts som är de som fungerar i praktiken.

Vad menar man då konkret med detta? Jo, att initiativ inom kundupplevelse måste stödja affärsmodellen – t.ex. för en digital tidning är annonsering ett givet inslag – men vilken kund vill egentligen vill ha det insprängt i sin artikel man läser? Dock är detta en viktig komponent för att tidningen ska generera intäkter.

Där är personalisering i omnikanal, ett initiativ som både levererar kundvärde i form utav relevans och på sammansätt affärsvärde då man kan ta bättre betalt för sina målgrupper.

//Re:

Check out some of our other work!

2018-04-16T10:48:27+00:00

SAS – From silos to journeys

Arbetar ditt företag på att överbrygga organisatoriska silos med agila korsfunktionella samarbetsformer? Den 25:e april på Customer Obsession Day berättar Lena Pierre från Re: och på SAS om SAS resa från silos till kundresa.